Kącik zdrowego przedszkolaka

 

 

AKCJA INFORMACYJNO-EDUKACYJNA
PT. „WIRUSOOCHRONA” II edycja

 

 #lekcjaHigieny #Wirusoochrona

729x308

 

Na przełomie września i października nasze przedszkole brało udział
w wojewódzkiej akcji informacyjno-edukacyjnej
pt. „WIRUSOOCHRONA” zainicjowanej przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Katowicach.

 Akcja miała na celu uświadomienie dzieciom, jak ważna jest higiena osobista w celu zapobiegania chorobom zakaźnym przenoszonym drogą kropelkową ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki koronawirusa i grypy, w tym: budowanie i wyrabianie wśród dzieci potrzeby i nawyków dbania o higienę rąk, nauczenie dzieci prawidłowego mycia rąk. Zwrócenie uwagi na rolę szczepień ochronnych jako najskuteczniejszej formy zapobiegania rozprzestrzenianiu się wielu chorób zakaźnych. Ważnym celem było również zwrócenie uwagi dzieci na konieczność podejmowania codziennej aktywności fizycznej i zdrowego odżywiania.

Przedszkolaki wysłuchały wielu istotnych informacji na temat profilaktyki chorób wirusowych przenoszonych drogą kropelkową. Na początku dowiedziały się czym są wirusy, jakie choroby powodują, w jaki sposób mogą się przenosić oraz w jakich miejscach jesteśmy najbardziej narażeni na zakażenie. Metodą burzy mózgów dzieci podawały znane im sposoby walki z wirusami takie jak: prawidłowe i częste mycie rąk, zachowanie dystansu społecznego od osób z objawami zakażenia, korzystanie z maseczek, zakrywanie ust i nosa podczas kichania i kaszlu. Dzieci pamiętały również o ubiorze odpowiednim do pogody, prawidłowym odżywianiu się i diecie bogatej w owoce i warzywa oraz potrzebie ruchu- uprawianiu sportu, gimnastyce i zabawach ruchowych w sali przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym oraz na placu zabaw (podczas pobytu w przedszkolu). Omówiliśmy bardzo ważną tematykę dotyczącą szczepień i nabywaniu zbiorowej odporności, szczególnie w kontekście koronawirusa oraz grypy.

Przedszkolaki wzięły udział w ćwiczeniach praktycznych- przypomniały sobie instrukcję mycia rąk oraz korzystania z chusteczek higienicznych podczas kaszlu i kichania. Najstarsze grupy spróbowały swoich sił w rozwiązaniu krzyżówki, która sprawdzała zdobytą przez nich wiedzę. Na szczęście, odgadnięcie haseł nie sprawiło im większych problemów. W grupach młodszych dzieci rozwiązywały krzyżówkę z pomocą nauczyciela. Przy dźwiękach piosenki "Mydło i woda- tak się zaczyna wirusoochrona", dzieci kolorowały kolorowankę, która przypominała im o wszystkich omówionych zasadach.


Dzieci wysłuchały i omówiły wierszyk dotyczący grypy, porozmawiały o konieczności zachowania szczególnej ostrożności
i udania się do lekarza pierwszego kontaktu, gdy zajdzie taka potrzeba. Sprawdzaliśmy również jakie są typowe objawy grypy, a jakie przeziębienia.

 Codziennie rano przed śniadaniem oraz w ciągu dnia, przedszkolaki biorą udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach z elementami gimnastyki, bo wszyscy wiemy, że... W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH! Korzystając z pięknej, jesiennej pogody, wybraliśmy się na pobliski plac zabaw przy Szkole Podstawowej nr 16 w Rybniku, żeby sprawdzić naszą sprawność fizyczną. Po krótkiej rozgrzewce dzieci wspinały się na drabinki, zjeżdżalnię i inne dostępne urządzenia, łącząc jednocześnie zabawę z dbaniem o kondycję i zdrowie fizyczne.

 

 

 

 

RELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJA

RELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJARELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI WIRUSOOCHRONA- II EDYCJA

 

 

 


AKCJA INFORMACYJNO-EDUKACYJNA
PT. „WIRUSOOCHRONA”

 #lekcjaHigieny #Wirusoochrona

 

 

729x308




W terminie od 01.03- 15.03 nasze przedszkole brało udział
w wojewódzkiej akcji informacyjno-edukacyjnej
pt. „WIRUSOOCHRONA” zainicjowanej przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Katowicach.

Do najważniejszych celów akcji należało: promocja podstawowych zasad higieny osobistej wśród dzieci w celu zapobiegania chorobom zakaźnym przenoszonym drogą kropelkową ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki koronawirusa i grypy, w tym: budowanie i wyrabianie wśród dzieci potrzeby i nawyków dbania o higienę rąk, nauczenie dzieci prawidłowego mycia rąk. Zachęcenie i zwrócenie uwagi na rolę szczepień ochronnych jako najskuteczniejszej formy zapobiegania rozprzestrzenianiu się wielu chorób zakaźnych. Zachęcenie dzieci do codziennej aktywności fizycznej i zdrowego odżywiania.

 

 

W ramach wzmocnienia działań przeciwepidemicznych oraz propagowania podstawowych zasad higieny wśród dzieci we wszystkich grupach przedszkolnych przeprowadzono zajęcia na temat chorób zakaźnych przenoszonych drogą kropelkową ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki koronawirusa oraz grypy. Przedszkolaki dowiedziały się, w jaki sposób przenoszą się wirusy i jak należy się przed nimi chronić.

 

 

Na początku dzieci wysłuchały opowiadania o Jeżyku Bartku, który musiał zostać z mamą w domu, gdyż nie chciał się rozchorować. Następnie dzieci stworzyły prace plastyczne kredkami, które przedstawiały ich wyobrażenie wirusa, jego wyglądu, wielkości, kolorów. Przedszkolaki dowiedziały się, czym jest koronawirus- kuzyn przeziębienia i grypy, jak się przenosi, jakie objawy powoduje, czy można go wyleczyć i najważniejsze- jak się przed nim chronić. Wspólnie wykonały doświadczenie z wykorzystaniem brokatu, jak szybko wirus może przenosić się na dłoniach oraz doświadczenie z mydłem i pieprzem (pieprz symbolizował cząsteczki wirusa). Dzieci na własne oczy zaobserwowały, jak drobinki pieprzu "uciekały" przed mydłem, tak jak wirusy giną pod wpływem mydła na naszych dłoniach. We wszystkich grupach przeprowadzono "trening czystych rąk". Pod okiem nauczycielek, dzieci doskonaliły umiejętność prawidłowego mycia rąk. Przedszkolaki wybrały również przedmioty, które pomagają w obronie przed wirusem- maseczka, płyn do dezynfekowania rąk, chusteczki higienicznie. Poznały sposoby zakrywania ust podczas kichania, czy kaszlu. Zwróciły uwagę na konieczność właściwego ubierania się odpowiednio do pogody. Dzieci dowiedziały się także, że o konieczności korzystania ze szczepień ochronnych, szczególnie ważnym szczepieniu na grypę oraz koronawirusa. Zadaniem domowym dzieci było wspólnie z rodzicami, ćwiczenie poprawnego mycia rąk z wykorzystaniem wierszyka:

"Umyj rączkom brzuszki, później plecki i paluszki

Potem palce złap na wędkę, pokręć kciuki śrubokrętem
I na koniec swe paluszki potrzyj szybko o dwa brzuszki."

Na koniec zajęć, w ramach ewaluacji, przedszkolaki kolorowały obrazki związane z omawianą tematyką, dla utrwalenia i zapamiętania poznanych informacji.

 

Kolejnym etapem było przeprowadzenie zajęć na temat zdrowego odżywiania. Dzieci omawiały kolejne poziomy piramidy zdrowego żywienia. Wybierały produkty, które należy uwzględnić w codziennej diecie, te, które powinniśmy spożywać od czasu do czasu oraz te, które powinniśmy jeść rzadko. Klasyfikowały produkty, które szkodzą zębom i które działają pozytywnie. Przedszkolaki pamiętały również o konieczności codziennego picia wody. W ramach zajęć plastycznych grupy młodsze stworzyły "zdrowe talerze" oraz piramidę zdrowego odżywiania. Z wycinków z gazet wybierały produkty, z których mógłby powstać zdrowy, zbilansowany posiłek. Grupa starsza wykorzystała kodowanie i ozoboty, do rozpoznawania zdrowych i niezdrowych produktów. W ramach ewaluacji zajęć dzieci korzystały z aplikacji learningapps.

 

We wszystkich pięciu grupach przedszkolnych zostały przeprowadzone zajęcia oparte na zabawach i ćwiczeniach związane z w/w tematyką. Dzieci zachęcane były do prowadzenia aktywnego trybu życia poprzez udział w zabawach ruchowych i gimnastycznych z wykorzystaniem sprzętu gimnastycznego. Najstarsza grupa ćwiczyła na sali gimnastycznej w pobliskiej Szkole Podstawowej nr 16 w ZSP nr 6 w Rybniku. Również podczas zajęć omawiano pozytywny wpływ codziennego ruchu na zdrowie i rozwój dzieci. Przedszkolaki dobrze się bawiły, jednocześnie dbając o swoje zdrowie i kondycję.

 

 

 

Wirusochrona- materiały

Wirusochrona- materiałyWirusochrona- materiałyWirusochrona- materiałyWirusochrona- materiałyWirusochrona- materiały

 

 

 

"Co na obiad?"- sprawdź swoją wiedzę- kliknij!

 

 

 

 

RELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ

RELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆRELACJA FOTOGRAFICZNA Z PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ