Innowacja pedagogiczna „Moja dzielnica, moje miasto, mój kraj” – część II- Moje miasto, mój kraj

Wychowanie patriotyczne od wielu lat wskazywane jest jako jeden z priorytetów współczesnej edukacji. Realizowanie w przedszkolu tematyki związanej z poznawaniem naszego kraju, regionu, czy miasta wpisuje się również w zakres podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Głównym celem innowacji „Moja dzielnica, moje miasto, mój kraj- część II- Moje miasto, mój kraj” jest przede wszystkim rozwijanie w dziecku poczucia tożsamości regionalnej, a tym samym kształtowanie postawy zaangażowania w sprawy własnego środowiska, ale również całego kraju. Nadrzędnym zadaniem jest budowanie poczucie więzi z otoczeniem, świadomość własnych ,,korzeni” oraz odnajdywanie źródeł wartościowych w dziedzictwie kulturowym Polski.

Przyjęte w innowacji założenia, cele, treści kształcenia i metody ich realizacji sprzyjają wzbogaceniu wiedzy przedszkolaków o ich mieście, ale również państwie, jego historii jak 
i teraźniejszości w zakresie gospodarki, architektury, zasobów przyrodniczych i ekologii, uwzględniając naturalną potrzebę identyfikowania się z najbliższym otoczeniem i twórczego uczestnictwa w jego rozwoju. Patriotyczny charakter projektu przejawia się w doborze treści edukacyjnych, w stosowaniu praktycznych metod poznawania największych miast w Polsce (poznawanie legend, wirtualne spacery, korzystanie z kamer online, korzystanie z zasobów Internetu, a także spotkania z ludźmi pochodzącymi z danego miasta, również online).